четверг, 4 января 2018 г.

Звуки [ т ], [т’ ]. Позначення їх буквами «Т», «т» (те)

                Читання складів, слів. Звуковий аналіз слів.

Мета. Формувати вміння правильно вимовляти і виділяти з вимовленого слова звуки [ т ], [т’ ], позначати їх у звуковій моделі відповідними умовними знаками та буквами « Т», «т» (те) на письмі, читати склади, слова, речення з новою буквою.
Розвивати уміння добирати слова з певним звуком , граматичну пильність та уважність; проводити спостереження над багатозначними словами.
Виховувати турботливе ставлення до природи – до птахів , бажання їм допомогти взимку.
Обладнання. Предметні малюнки, зображення букви «Т». комплект фіщок для звукового аналізу, ілюстрації пташок, набір слів, малюнок зерняток.

Хід уроку
I. Організаційний момент.
Холодно зараз в лісах і луках,
Холодно зайчикам , лискам, птахам.
Затишно, тепло у класі у вас.
Друзі, я вітаю всіх вас!!!
II. Мотивація навчальної діяльності.
показую фрагмент м/ф « Дюймовочка»
1. Бесіда
– Що трапилося з ластівкою? А чому вона впала?
Ластівки – теплолюбиві птахи, вони не живуть тут взимку. ЇЇ крильця замерзають, і вона не зуміє навіть піднятися в небо, щоб привітати сонечко.
– Чи всі птахи відлетіли взимку? Яких птахів називаємо перелітними?
– Чому вони відлітають?
– Яких птахів називають зимуючими? Як їм живеться? Як ми можемо їм допомогти?
– Що треба зробити, щоб допомогти птахам узимку?
2. Повідомлення теми та мети
– Щоб врятувати нашу ластівку, ми з вами виконаємо завдання і зберемо зернятка,. Для цього ми познайомимося і вивчемо нову букву, дізнаємося про її звучання, навчимося читати склади, слова, загадки, а також ми надамо зусиль, щоб врятувати НАШУ ЛАСТІВКУ

III. Актуалізація знань.
Букви виконують складну , але дуже потрібну роботу- складають нові слова. Після напруженої роботи вони зазвичай відпочивають.Якось букви гуляли вздовж річки і пишалися своїм відображенням у воді давайте впізнаємо ці букви 
Н М У А К И О С П Л І Р В
– Які букви позначають голосні звуки?
-Які букви позначають приголосні звуки ?
– Які слова можна скласти з цих букв? (сова. пил, тир, ніс, сир. вила, кіт, ліс, тік, нива, сік, мир, слива.)
IV .Вивчення нового матеріалу
1. Виділення звуків [ т ], [т’ ].
Будьте зараз уважними!Послухайте скоромовку і скажіть. Які звуки найчастіше прозвучать.
Тато тигр,тигриця - мама
Тихо  ходять чагарями.
Тигреня ричати вчиться,
Тигра всякий звір боїться.( Слайд)

Тигр пропонує нам відгадати загадки
Я квітка ніжна, як весна,
Я різні сукні маю.
Все літо пишна й запашна,
Я й осінь зустрічаю.
                                       
Буваю кольору зорі,
Лимона колір маю,
І снігу зимної пори,
І вишнею палаю.
(Троянда) .  (Слайд )
-Діти, а хоробрий принц він хто. Як його імя?
Я гордо голову тримаю
І перед вітром не схиляю.
Я жовтий, білий, полум'яний,
І наче яблуко, рум'яний.
В саду я квітну навесні.
Скажи, яке ім'я мені?
(
Тюльпан).  (Слайд )
Артикуляція звуків [ т ], [т’ ]. Відносення їх до приголосних, позначення фішками.
1.     Утворення складів типу злиття
 

Визначення місця звуків [ т ], [т’ ] у словах
Літо., торт, тигр. Тюлень, кріт, телефон, тінь,комета, стіна, малюють.
Яке слово для вас було новим?
Ознайомлення з буквою Т
На письмі і при читання звуки [ т ], [т’ ].позначаємо буквою Т.
Аналіз будови ( на що схожа, де у класі можна побачити)
– А навіщо нам велика і мала букви?
 ПРАКТИЧНА РОБОТА
·         У вас на партах лежить листочок із текстом , спробуємо його прочитати, але тут будуть букви ще не знайомі.Хто допоможе мені.Знайдіть і обведіть олівцем усі букви Т і підрахуйте скільки їх.
– А чи є у клас діти у яких ім'я починається з букви Т, або прізвище, або буква є в середині підніміться, будь ласка і назвіть себе
– Багатоніжка позбирала всі букви, які ви вивчили.Де знаходиться Т. Після якої букви?
Чому синього кольору?
ЧИТАННЯ складів
ТА.ТО,ТУ ,ТІ. Ти……
Гра « Додай склади»
Те- телефон, телеграф, телеграма.
Та- танок, табір, табун
Ті- тісто, тінь.
ТУ- туман,туфлі
V. Закріплення
Робота з букварем
Ми вже так багато назбирали зерняток, але куди ж їх покласти. Щоб вони не розсипалися.?Я вам зараз підкажу. На уроці праці мої учні майстрували іграшки.
·         Не вгадати вам нізащо,
·         Котра іграшка – найкраща!
( у вас на партах лежать малюнки іграшок)
-Трактор заводний!
– Зовсім ні!
-Електрична залізниця
– Помилився
-ну, тоді це пароплав
-Не вгадав!
– Зрозуміло , це- літак.-Знов не так.Добре,відповідь я дам- та яку зробив ти сам!
-Відгадайте, які іграшки зробили діти, а щоб заробити зернятко завдання ускладнюється, одна буква загубилася
ЛІ__АК     __АКСІ     АВ__О     _____АНК   МЕ__РО малюнок тролейбуса і трамвая
Яка однакова буква є у цих словах?А який звук вона позначає?
·         Яким одним словом можна назвати всі слова ? А де знаходиться звук Т у цих словах?
·         А який транспорт можна побачити на вулицях нашого міста?
·         А люди, яких професій працюють на них?
Робота з Букварем
Ластівка в квітні день починає, а соловей кінчає.
Ластівки низько літають – дощ обіцяють.
Робота з багатозначними словами
– У лісочку, куди літала до друзів ластівка, живуть цікаві багатозначні слова. Ось одне із них, прочитайте його
КО_ТИ_КИ
-Скільки складів у слові?де знаходиться буква Т, який звук позначає буква?
Словникова робота
КОТИКИ- бруньки на вербі
КОТИКИ- маленькі тварини

Вправа на увагу. Що відмінного у цих словах?
        літо   тісто     листівка
        лото   місто   ластівка

Читання слів, утворених з букв слова ластівка
Словникова робота
Віск — пластична маса жовтого чи білого кольору, яку виробляють бджоли.
Лавка — дошка на стояках, на яку можна сісти або похилий стіл з прикріпленими до нього сидіннями, за яким працюють учні.
Ласка — невелика хижа тварина з тонким і гнучким тілом.

VI Підсумок
-От і скінчився наш крок. Сподіваюсь, що ще міцніше здружив нас із природою . а токож із читанням. Нехай же горить у ваших очах вогник знань.
– Так я к же треба допомагати птахам взимку?
-З якою буквою познайомилися на уроці?
-Про що нове ти дізнався?
Що для тебе було цікавим?
-Що тебе здивувало?
На що ти звернув увагу?
·         Ой, а ластівка залишила нам повідомлення на зернятках, давайте його прочитаємо
Я вам вдячна!!!

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий