четверг, 4 января 2018 г.

УРОК МАТЕМАТИКИ 1 КЛАС
Тема уроку: Дія додавання. Назви компонентів і результату дії додавання. Знаходження суми чисел. Доповнення рівностей
Навчальна мета: ознайомити учнів з термінами «доданок» і «сума»;
Розвиваюча мета: вчити користуватися числовим відрізком під час розв'язування прикладів на додавання; розвивати мислення;
Виховна мета: виховувати інтерес до предмета.

Продзвенів дзвінок веселий,
Знов покликав на урок.
Помандрує клас наш дружній
У осінній цей деньок.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
Часу з вами ми не гаєм
У країну вирушаєм
Мешканці там проживають,
І вони на нас чекають.
Вони вчаться рахувати,
Вчаться приклади складати,
Цю країну, любі діти!
Нам на карті не зустріти,
Про країну мова йдеться,
Що Математикою зветься.

Сьогодні на уроці ми будемо мандрувати по країні Математика. А ось на чому мандруватимемо, ви дізнаєтеся з загадки:
Маленькі будиночки по коліях біжать,
Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять. (Поїзд)
(Вивішую на дошку малюнок поїзда)
Протягом подорожі ми повторимо лічбу чисел в межах 10, будемо розв’язувати  приклади та задачу, попрацюємо з геометричним матеріалом.
Тож рушаймо в дорогу.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Перша зупинка
• 5 горішків на пеньку
Спочивало в холодку.
А вечірньої пори
Білка ще принесла 3.
Так до ранку й пролежали.
Скільки всіх горішків стало? (8)

• Дві сороки прилетіли,
Скрекотіли, скрекотіли...
Глянь! Он три іще летять,
Скрекотух вже стало...(5)

 • На лугу пасуться гуси,
Їх пасе мала Маруся.
7 гусей ще біля броду,
3 вже увійшли у воду.
Ми попросимо дітей
Полічіть усіх гусей!(10)

Друга зупинка «Допомога»
Білка з їжачком в лісочку –
Прийшли  разом по грибочки
Будем їм допомагати,
Гриби в кошик всі збирати.
Третя зупинка


Четверта зупинка
Математичний диктант
— Запишіть числа 6; 8; 2; 9; 10; 1.
— Запишіть число, яке іде за числом 6.
— Запишіть число, яке передує числу 5.
— Запишіть «сусідів» числа 7.
— Назвіть число, яке стоїть між числами 5 і 7.
П’ята зупинка
Діти заплющують очі та намагаються обчислити запропонований учителем приклад: 6 – 1 – 1 - 1 + 2.(5)
                            3 + 3 + 3 (9)
Ознайомлення з новим матеріалом
Робота за підручником (с. 47)
Завдання 1
— Скільки великих зірочок на малюнку?
— Скільки маленьких зірочок на малюнку?
— Скільки всього зірочок на малюнку?
— Щоб дати відповідь на питання, слід додати 3 і 2, виконати дію додавання. Числа, що додають, називають доданками, а число, яке отримали, виконуючи дію додавання, називають сумою. Читають так: «Сума чисел 3 і 2 дорівнює 5», або «Перший доданок 3; другий доданок 2; сума 5».
Учитель на дошці записує приклади:
6 + 3 = 9                 
1 + 7 = 8                 
6 + 4 = 10               
2 + 5 = 7
Учні по одному виходять до дошки й показують перший доданок, другий доданок, суму.
Фізкультхвилинка
Закріплення вивченого матеріалу
Робота в зошиті (ст. 44)
Яке слово отримали?
ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ 2,3
Гра «Так, ні?»
• Доданок, доданок, сума — це назви чисел при додаванні. (Так)
• 7 - 4 = 4 .(Ні)
• 5 + 5 = 10. (Так)
• Відрізок має початок і кінець. (Так)
• Фігура, яка має три кути, три сторони і три вершини — це чотирикутник. (Ні)
• Довжину відрізка вимірюють лінійкою. (Так)
Веселі задачі
У білки 10 білченят,
А горішків в неї 5.
Хто ж із вас, малята, знає,
Скільки ще не вистачає?

Вовченята-сіроманці
Чистять зуби рано-вранці.
Тато, мама, двоє діток.
Скільки їм потрібно щіток?

Зайченят у зайця 7.
Треба їсти дати всім.
10 яблук заєць мав,
По одному дітям дав.
Скільки залишилось в нього?
Хто прийде на допомогу?

Шоста зупинка
Геометричний матеріал





Підсумок уроку. Рефлексія
— Яку дію треба виконати, щоб дізнатися скільки всього?
— Як називають числа, які додають?
— Як називають результат додавання?
              
                                  Ось і уроку кінець.
                                  Хто працював – молодець!

Комментариев нет:

Отправить комментарий